Prisbelönta Ljusgårda väljer Genero Sales!

Skriven av mattias.fryklund@genero.se

Man pratar ofta om livsmedelsföretag som ligger i framkant och har unika koncept och idéer men Ljusgårda är verkligen något alldeles extra tycker vi och tar ordet ”nyskördat” till en helt ny nivå.

Vi är glada att meddela av vi nu får vara med och bidra i framgångssagan då Ljusgårda valt Genero Sales som verktyg för sin säljorganisation!

Så här berättar Ljusgårda själva:

”Nästan all sallad som säljs i butik idag är importerad. Sveriges klimat tillåter helt enkelt inte odling på friland under höst, – vinter- och tidig vårsäsong. En importerad sallad går igenom en lång process från sådd till din tallrik. En process som påverkar både klimatet och salladen – hård besprutning, hög vattenförbrukning, flera sköljningar för att få salladen ren, och mer därtill.


I Ljusgårdas vertikala inomhusodling får plantorna växa upp i en sluten miljö, med precis rätt förutsättningar för att de ska må bra, 365 dagar om året. Här finns inga skadedjur och därför behövs inga bekämpningsmedel. Med ett cirkulärt vattensystem nyttjas drygt 90% mindre vatten än vid traditionell odling. Eftersom plantan inte besprutats behöver den inte sköljas eller på andra sätt behandlas efter skörd. Det gör att salladen håller mycket längre hemma i din kyl, och att du kan äta den direkt ur påsen, precis som den är.”

Läs mer om Ljusgårda och deras unika koncept på https://ljusgarda.se/

Varmt välkomna till oss på Genero!

Andra nyheter